Obowiązek zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
Urząd Miejski w Łazach przypomina o obowiązku zgłaszania eksploatacji przydomowych oczyszczalni ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywanych na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód, po zakończeniu ich budowy.
Każdy kto zdecydował się na montaż przydomowej oczyszczalni ścieków musi dopełnić formalności prawno-urzędowych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami przydomowa oczyszczalnia ścieków wymaga zgłoszenia właściwym odrębnym organom zarówno w zakresie jej budowy, jak i eksploatacji.
Po sformalizowaniu budowy przydomowej oczyszczalni ścieków w Starostwie Powiatowym w Zawierciu właściciel oczyszczalni ma obowiązek zgłoszenia jej zgodnie z art. 152 ust. 1 ustawy prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001r (Dz.U. Nr 62, poz. 627) organowi ochrony środowiska czyli Burmistrzowi Łaz. Zgłoszenia eksploatacji oczyszczalni należy dokonać przed rozpoczęciem jej użytkowania.
Druk wniosku dostępny jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łazach (w zakładce Gospodarka Odpadami i ściekami - Druki ) bądź w siedzibie tut. Urzędu – (Biuro Obsługi Klienta)
Prosimy również o niezwłoczne zgłoszenie przydomowych oczyszczalni ścieków już eksploatowanych a nie znajdujących się jeszcze w rejestrze gminnym.