Aktualności
Budynek Urzędu Miejskiego zostanie dostosowany do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami
Budynek Urzędu Miejskiego zostanie dostosowany do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami
Modernizacja pomieszczeń budynku Urzędu Miejskiego w Łazach przez dostosowanie obiektu do osób niepełnosprawnych oraz ze szczególnymi potrzebami to inwestycja, która ruszy już w najbliższym okresie. Gmina Łazy na ten cel pozyskała dofinansowanie w kwocie prawie 2 mln zł. z Rządowego Funduszu Polski Ład w ramach Programu Inwestycji Strategicznych.
Budynek Urzędu Miejskiego w Łazach już w przyszłym roku będzie w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, dla osób starszych, rodziców z wózkiem dziecięcym jak również dla osób ze szczególnymi potrzebami. Inwestycja przewiduje także adaptację budynku do obecnie obowiązujących przepisów ppoż. Projekt przewiduje pełną modernizację pomieszczeń znajdujących się na parterze budynku wraz z instalacjami i niezbędnym wyposażeniem mającym na celu stworzenie Centrum Biura Obsługi Klienta, przebudowę klatek schodowych oraz modernizację pozostałych pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Łazach. Zamierzeniem inwestycji jest przeniesienie newralgicznych Wydziałów Urzędu Miejskiego w Łazach znajdujących się na wyższych kondygnacjach na parter budynku w celu zapewnienia sprawnej i maksymalnej obsługi petenta, która tym samym przyczyni się do doskonalenia wizerunku urzędu jako przyjaznej instytucji. W ramach prac budowlanych planuje się modernizację parteru poprzez likwidację barier architektonicznych oraz stworzenie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno —komunikacyjnej. W ramach projektu powstanie sala Centrum Obsługi Klienta wraz z pomieszczeniami dla obsługi 13 stanowisk ogólnej obsługi, serwerownia, wydzielone zostaną sanitariaty dla pracowników, petentów i osób niepełnosprawnych oraz dodatkowo powstanie pomieszczenie socjalne oraz trzy wyjścia ewakuacyjne. Ponadto w ramach prac zostaną wydzielone pożarowo klatki schodowe wyposażone w samoczynne urządzenia oddymiające.
Budynek Urzędu Miejskiego w Łazach został wybudowany w latach 1980-1983. Od dawna nie przechodził generalnego remontu pomieszczeń znajdujących się wewnątrz. Jest to obiekt użyteczności publicznej, w którym świadczone są usługi na rzecz mieszkańców Gminy Łazy m.in. w zakresie bezpieczeństwa, spraw obywatelskich, oświaty, kultury, zagospodarowania przestrzennego czy inwestycji. Właścicielem budynku jest Skarb Państwa, a zarządzającym Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach. Urząd Miejski w Łazach jest użytkownikiem budynku.
Przewidywany termin zakończenia inwestycji zaplanowany jest na 16.08.2024r.
Szacowana wartość zadania to około 2 mln zł z czego 85% pochodzi z Polskiego Ładu, a pozostała kwota to środki własne gminy.