Czy stawka za śmieci się zmieni?
Informujemy, że stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w 2024r. nie ulega zmianie i wynosi 32 zł od każdej osoby zamieszkałej na nieruchomości.
W przypadku właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady w kompostownikach przydomowych ulga wynosi 4 zł od osoby.
Informujemy, że nie ma obowiązku składania nowych deklaracji, jeśli nie nastąpiły zmiany.
Zgodnie z nowelizacją tej ustawy każdy mieszkaniec jest zobowiązany do segregacji odpadów komunalnych.
W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) i powiadamia o tym Urząd Miejski.
Na podstawie w/w zawiadomienia wobec właściciela zostanie określona podwyższona opłata w wysokości 64,00 zł od osoby.
O czy musimy pamiętać:
Kiedy należy złożyć nową deklarację:
• zmiana ilości osób zamieszkujących nieruchomość (np. przeprowadzka z innej gminy, zgon, urodzenie dziecka),
• sprzedaż nieruchomości,
• zmiana właściciela nieruchomości lub formy władania nieruchomością.
Przypominamy o obowiązku prawidłowej segregacji odpadów właścicielom nieruchomości zamieszkałych oraz właścicielom nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, tj. podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą, w wyniku której powstają odpady komunalne. Wszyscy zobowiązani są do segregacji odpadów. Segregacja odpadów jest obowiązkowym i jedynym sposobem gromadzenia odpadów. Taki stan rzeczy podyktowany jest przede wszystkim troską o środowisko naturalne. Gmina jest zobowiązana do osiągnięcia wymaganego za dany rok poziomu odzysku i recyklingu, na który składa się poziom recyklingu odpadów odebranych od mieszkańców oraz poziom recyklingu odpadów odebranych przez indywidualne firmy od podmiotów gospodarczych.
PUNKT SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW (PSZOK) prowadzony jest przez Gminę Łazy ul. Pocztowa 14 Łazy tel. 32/6729422 wew. 117
PSZOK przyjmuje odpady w następujące dni:
poniedziałek, środa w godzinach 7:00 – 11:00
wtorek, czwartek w godzinach 13:00 – 17:00
sobota w godzinach 8:00 – 12:00
Rodzaje przyjmowanych odpadów:
-przeterminowane leki i chemikalia,
-zużyte baterie
-zużyte opony (tylko z samochodów osobowych)
-tekstylia, ubrania,
-zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
-meble i inne odpady wielkogabarytowe,
-odpady zielone i ulegające biodegradacji. papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, odpady opakowaniowe wielomateriałowe odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki
-odpady budowlane i rozbiórkowe (tj. odpadów betonu oraz gruzu betonowego z rozbiórek i remontów, zmieszanych odpadów z betonu, gruzu ceglanego oraz odpadów materiałów ceramicznych) pochodzących z drobnych prac remontowych wykonywanych we własnym zakresie nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia robót w ilości:
-120kg/nieruchomość/rok w zabudowie jednorodzinnej
- 2000kg/nieruchomość/rok w zabudowie wielolokalowej
Odpady niebezpieczne dostarczone do punktu muszą być posegregowane i opisane.
Właściciel nieruchomości może zgłaszać przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych w formie pisemnej, telefonicznej, lub elektronicznej niezwłocznie
-nie później niż 7dni od zaistnienia nieprawidłowości.